عکس,مشخصات فنی,قیمت,مقایسه خودرو
درباره وبلاگ


عکس ماشین ,مشخصات ماشین , اصلاعات فنی , قیمت

مدیر وبلاگ : نوید
مطالب اخیر
نویسندگان
خبرگزاری مهر: مدیرعامل ایران خودرو گفت: معرفی تندر 90 اتوماتیک، رانای لوکس، خودروی دنا، یک خودروی شاسی بلند،‌ وانت تندر 90، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ در برنامه سال 92 قرار دارد.

جواد نجم الدین چالش ها و دستاوردهای سال 91 و برنامه راهبردی این گروه صنعی را در سال حماسه سیاسی و اقتصادی براساس عدم استفاده از ارز نفتی، توسعه صادرات و تولید و عرضه 6 محصول جدید برای سهامداران تشریح كرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گزارشی از مهم‌ترین چالش ها و دستاوردهای سال 91 در شرایط تحریمی و برنامه های سال 92 را در مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه كرد و در سخنان خود سال 91 را سالی سخت و پر فراز و نشیب برای صنعت و اقتصاد کشور و ایران خودرو دانست و گفت:‌ با وجود این چالش ها، گروه صنعتی ایران خودرو توانست درجایگاه برترین تولید كننده ملی و نیز خودروساز اول منطقه و كشورهای اسلامی قرار بگیرد.



نجم الدین تامین نقدینگی را از مهم ترین چالش های ایران خودرو در سال گذشته ذكر كرد و افزود: درخواست واریز 130 درصد ارزش پیش فاكتور به حساب بانک برای اختصاص ارز مبادله ای با در نظر گرفتن زمان حداقل 4 ماهه تامین و تحویل كالا و ترخیص آن برای خودروسازان بسیار سنگین بود. در حالی كه در گذشته خودروساز با 10 درصد این مبلغ امكان گشایش اعتبار را داشته و اغلب وجوه ریالی مورد نیاز به صورت وام های مختلف توسط بانک تامین می شد.

وی عدم تخصیص تسهیـلات مصوب کارگـروه حمایت از تولید به صنعت خودرو به مبلغ 2 هزار میلیارد تومان و  کاهش تیراژ و درآمد فروش ناشی از مشکلات زنجیره تامین، تحریم ها و همکاری های بین المللی را که همان دور باطل نقدینگی است، از جمله شرایط حاكم بر وضعیت تامین مالی ایران خودرو در سال گذشته عنوان كرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو یادآور شد: در بحران اقتصادی غرب در سال 2009 كه در آن به دلیل عدم فروش خودرو شركت های بزرگ در خطر جدی قرار گرفته بودند دولت های غربی حمایت های ویژ ه ای از صنعت خودرو به عمل آوردند.

نجم الدین برخورداری از هزار شركت قطعه ساز در زنجیره تامین و به دنبال داشتن 60 صنعت مختلف را از دلایل مهم بودن صنعت خودرو عنوان كرد كه حمایت مالی در شرایط دشوار را برای این صنعت ضروری می كند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: صنعت خودروسازی نقش مهمی در اشتغال و رشد اقتصادی دارد، اما در سال گذشته كاهش فروش، درآمد، تامین قطعات و در نهایت تولید و درآمد، دور باطل نقدینگی را شكل داد.

وی محدودیت منابع ارزی و افزایش هزینه های تامین آن به دلیل قطع ارتباط بانک های داخلی و خارجی را که منجر به توقف گشایش LC  و ارسال وجه با نرخ ارز آزاد و افزایش هزینه های مالی و مخاطرات انتقال ارز از سایر راه ها می شود از دیگر چالش های مالی بازرگانی ایران خودرو در سال گذشته ذكر كرد.

نجم الدین افزود: در سال گذشته ال سی 10 درصدی به 130 درصد ارزش پیش فاكتور افزایش یافت و در كنار این امر نیاز صنعت خودرو به نقدینگی چندین برابر سال های قبل رشد كرد. مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به بسته شدن خطوط اعتباری ارزی فاینانس و ری فاینانس اظهار داشت: عدم پذیرش ضمانت‌نامه برای ترخیص كالا، عدم پذیرش گواهی اسقاط خودروهای فرسوده با وجود دستور هیئت دولت و مصوبه مجلس و بلوكه شدن بیش از 2500 میلیارد ریال نقدینگی ایران خودرو در این اوراق و عدم تقسیط حقوق امور گمركی نیز در سال 91 ایران خودرو را با مشكلات بزرگ دست به گریبان كرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به فرآیند قیمت گذاری خودرو اظهارداشت: فرایند قیمت گذاری وقت زیادی از دولت و خودروسازان را گرفت و سرانجام موجب تولید همراه با زیان در چند ماه از سال شد. با وجود مصوبه دولت مبنی بر محاسبه قیمت خودرو بر اساس نرخ ارز مبادله ای تاکنون از این منبع هیچ ارزی به خودروسازان تخصیص نیافته است.

وی عدم اجرای درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصول در حالی كه تمامی مواد اولیه افزایش قیمت پیدا كرده بود از دیگر مشكلات سال گذشته ذكر كرد و گفت: واگذار شدن قیمت گذاری به شورای رقابت نیز منجر به بلاتكلیفی 2 ماهه خودروسازان شد.

نجم الدین در زمینه دلایل عدم واگذاری سهم بانک پارسیان نیز خاطرنشان كرد: از سال 90 شركت ایران خودرو به دنبال فروش سهام مدیریتی بانک پارسیان به منظور تامین نقدینگی بوده است ولی همكاری لازم با این شركت جهت واگذاری سهام صورت نگرفت. از آنجایی كه فروش سهام مدیریتی امكان تامین حدود 1700 میلیارد تومان نقدینگی برای شركت ایجاد می کرد و مصوبه كمیته تدابیر ویژه دولت دراین زمینه اخذ شد ولی متاسفانه با آن نیز مخالفت نموده و شركت را ملكف به فروش تدریجی بلوكی نمودند كه تامین نقدینگی مذكور را به نصف كاهش می دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از سرگیری دوباره تولید 206،‌ نزدیک به دو برابر شدن صادرات ایران خودرو، ‌توسعه و تولید محصول جدید رانا و رسیدن به تیراژ روزانه 300 دستگاه و اداره دومین واحد اقتصادی کشور بدون تکیه بر ارز نفتی را مهم ترین دستاوردهای ایران خودرو در شرایط سخت تحریمی یک سال اخیرا ذكر كرد و افزود: ایران خودرو در سایه تدابیر و راهبردهای مقابله با امواج تحریم های جهانی موفق شد كه تولید 444 هزار و 444 دستگاه خودروی سبک را رقم بزند.

نجم الدین افزود: این گروه صنعتی علاوه بر كسب رتبه اول از نظر اشتغال زایی و رتبه دوم از نظر فروش در بین 100 شركت برتر، رضایت 68 درصدی مشتریان از كیفیت محصولات را نیز به دست آورد. بیش از 17 هزار دستگاه خودرو صادر كرد و سهم 49 درصدی بازار از نظر تعدادی و 51 درصدی از نظر ریالی را به خود اختصاص داد. در سال گذشته ایران خودرو سهم بازار 56 درصدی قطعات یدكی را در اختیار داشت، از هر 10 دستگاه سمند تولیدی یكی را به بازار صادراتی فرستاد و در بین 580 شركت دولتی و خصوصی صادر كننده نمونه شناخته شد.

وی قطع همكاری پژو بعد از 23 سال به دلیل خرید بخشی از سهام آن توسط امریكا را یک شوک بزرگ برای ایران خودرو ذكر كرد و گفت: در آن هنگام پارس، 405 و سمند، به صورت كامل ساخت داخل شده بود اما مشكل جدی كه در تولید 206 و 207 روی داد با تلاش قطعه سازان و كاركنان بخش های تامین و مهندسی در مدت 6 ماه حل و این دو خودرو نیز ساخت داخل شد.

مدیرعامل ایران خودرو خودكفایی كامل قطعات 405 و پارس با موتور TU5 و تجاری سازی این دو خودرو بدون حضور پژو را از دیگر موارد خودكفایی در سال گذشته عنوان كرد و گفت: برنامه خودكفایی كامل 206 با موتورTU3 برای سال 92 نیز اندیشیده شد كه بر اساس آن تا پایان تابستان 92 محصولات گروه 206 به طور کامل خودکفا شده و یا مدیریت تامین قطعات آن توسط ایران خودرو و بدون پژو صورت خواهد گرفت.

نجم الدین در بخش دیگری از گزارش خود به مجمع عمومی سهام‌داران ایران خودرو گفت: در سال 90 تعداد نمایندگی های رتبه یک شبكه خدمات پس از فروش ایران خودرو 41 نمایندگی بود كه در سال 91 به 174 نمایندگی رسید.

وی بیان داشت: تعداد نمایندگی های دارای رتبه دو در این دوره از 474 به 439 و تعداد نمایندگی های دارای رتبه سه از 175 در سال 90 به 54 نمایندگی در سال 91 افزایش یافت. مدیرعامل ایران خودرو سهم بازار ایساكو از قطعات یدکی در سال 90 را 49 درصد عنوان كرد كه در سال 91‌ به 56 درصد رسید و گفت: ایساکو به نمایندگی از گروه صنعتی ایران‌ خودرو در حوزه خدمات پس از فروش، برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروی كشور در ارزیابی های وزارت صنعت از شركت‌های خدمات پس از فروش عنوان رتبه اول و تنها شركت موفق را از آن خود كرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: میانگین رضایتمندی مشتریان از كیفیت محصولات سواری تولیدی ایران خودرو در سال 91 به 68.1درصد رسیده است. وی عبور از تیراژ یک میلیون دستگاه خودروی ملی را نقطه عطفی برای تولید خودرو در عرصه جهانی برشمرد و گفت: این گروه صنعتی در ادامه برنامه های خود برای رفع وابستگی و استقلال صنعتی، در سال جاری تولید یک میلیونیومین خودروی ملی را در کارنامه صنعت کشور به ثبت خواهد رساند.

نجم الدین خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، شرکت ایران خودرو در سال 92 تولید بالغ بر 550 هزار دستگاه خودرو را در دستور کار دارد. گروه صنعتی ایران خودرو برنامه راهبردی خودرا بر اساس عدم استفاده از ارز نفتی ترسیم کرده و قرار است درسال حماسه سیاسی و اقتصادی 50 هزار دستگاه انواع خودروی سواری صادر کند.

وی اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخگویی به نیاز مشتریان تولید و معرفی تندر 90 اتوماتیک، رانای لوکس، خودروی دنا، یک خودروی شاسی بلند،‌ وانت تندر 90، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال 92 دارد.

این مقام مسئول در ایران خودرو مهم‌ترین برنامه ها و اهداف استراتژی‌های كلان شركت را بعد از سال 1392 تولید و معرفی محصولات جدید از جمله خودروی سدان خانوادگی جدید، مدل سال خودروی سمند LX ،‌ ارایه و تولید خودروهای وانت سمند و PU1‌ در سال 1393، ارایه محصول رانا با موتور دیزل در سال 1393، ‌ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های خانوادگی ایران خودرو در سال 1394 و ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های كوچک ایران خودرو در سال 1395 عنوان كرد.

نظرات دوستان
ناشناس : آیا می شود در ایران قیمت خودرو به نرخ واقعی خود خرید و فروش شود ؟؟؟؟
چرا ایران خودرو در زمان ثبت نام برای خودروها ی تحویل 30 روزه به مشتریان اعلام نمی کند که 120 روزه یا بیشتر تحویل می دهند تا مردم بدانند و سود پول خود را خود ببرند نه ایران خودرو
چرا مثل کشورهای دیگر خودرو ارزان نیست. و قیمت واقعی خودرو را به مردم اعلام نمی کنید
مثلا دنای 18 میلیونی به چه حسابی 35 میلیون باید به دست مردم برسد یا هر خودروی دیگر
چراا؟؟؟؟؟؟



نوع مطلب : تولید ایران، اخبار داخلی، تاریخچه کمپانی ها، 
برچسب ها : 6 محصول جدید ایران خودرو به بازار می آید، ایران خودرو، اخبار ایران خودرو، ikco، تندر 90 اتوماتیک، رانای لوکس، خودروی دنا،
لینک های مرتبط :
سه شنبه 15 مرداد 1392 12:20 ب.ظ
آیا می شود در ایران قیمت خودرو به نرخ واقعی خود خرید و فروش شود ؟؟؟؟
چرا ایران خودرو در زمان ثبت نام برای خودروها ی تحویل 30 روزه به مشتریان اعلام نمی کند که 120 روزه یا بیشتر تحویل می دهند تا مردم بدانند و سود پول خود را خود ببرند نه ایران خودرو
چرا مثل کشورهای دیگر خودرو ارزان نیست. و قیمت واقعی خودرو را به مردم اعلام نمی کنید
مثلا دنای 18 میلیونی به چه حسابی 35 میلیون باید به دست مردم برسد یا هر خودروی دیگر
چراا؟؟؟؟؟؟
نوید سلام دوست عزیز سوال شما مورد بررسی قرار میگیرد مطمین باشید


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic